Tihomir Puhalo - stručni studij elektrotehnike

Studirao 2015/16 na Vilnius Gedimino Technikos Universitetas u Litvi

„Erasmus preporučujem svakome za upoznavanje novih ljudi i kulture te usavršavanje znanja.“

Svakodnevno sam upoznavao nove ljude

Uvijek me svi pitaju pa zašto si odabrao Litvu kao zemlju u koju ideš. Odgovor je uvijek isti zato što je drugačija. Nikad nisam ništa čuo o Litvi osim toga da je to na sjeveru i da je uvjek hladno. Htio sam saznati je li to zapravo istina, te uz to poboljšati svoj engleski.
Prije putovanja me je bilo strah nove okoline i što ću tamo doživiti.
Kakvi će biti ljudi, da li ću se snaći u novom okruženju, koliko ću ljudi upoznati..

Smještaj sam imao u studentskom domu gdje sam dijelio sobu sa erasmus studentom. Te cijela zgrada je bila samo za erasmus studente. Odgovor na na pitanje koliko ću ljudi upoznati dobio sam odmah prvu večer kada mi je u sobu uletjela ruskinja i počela vikati „Come on everybody, let’s go party“. I tako nadalje se odvijalo moje erasmus iskustvo. Svakodnevno sam upoznavao nove ljude.

Upoznavao sam ljude mnogih nacionalnosti i kultura. Puno vremena sam provodio sa litavcima iz ENS-a, koji su mi jako pomogli po gradu, sa papirima, te organizirali brojna putovanja kroz Litvu i u susjedne zemlje. Na početku semestra su organizirali Pub crawl gdje smo zapravo imali prvo veliko upoznavanje. Svaki drugi četvrtak su organizirali u jednom pubu kulturnu večer gdje su studenti mogli predstaviti svoju zemlju. Ali u najvećem sjećanju će mi ostati putovanje u Klaipedu (litvanska brodska luka) gdje sam naravno umočio noge u Baltičko more.

Na fakultetu sam upisao tri kolegija Java programiranje, Uvod u MySQL i Interakcija između računala i čovjeka. Sva predavanja i vježbe su se održavale u moderno opremljenim labosima. Profesori koji su predavali su znali jako dobar konverzacijski i profesionalan engleski jezik tako da za sva pitanja sam mogao profesionalan odgovor. Posebno bih istaknuo kolegij Interakcija između računala i čovjeka gdje je profesor bio jako dobro pripremljen na nastavi. Za svako gradivo što se toga tjedna učilo uvjek je davao primjere iz stvarnog svijeta, pokazivao videe na Youtube-u, te jednom donio malog robota na nastavu.

U Litvi sam imao priliku i ja biti učitelj hrvatskog jezika. Kroz hrvatsku ambasadu u Vilniusu sam dobio poziv da uz još jednu erasmus studenticu iz Hrvatske učim osnovnoškolce o hrvatskom jeziku na danima jezika.

Kroz Erasmus sam naravno poboljšao svoj konverzacijski engleski jezik, upoznao mnoge divne mlade ljude iz mnogih zemalja svijeta, razriješio se nekih predrasuda, naučio mnoge riječi iz različitih jezika, posjetio nekoliko zemalja europske unije. Svakome bih preporučio Erasmus razmjenu jer je to jedinstvena prilika da se dodatno usavrši znanje, te da se upoznaju nove kulture i prošire vidici.

Odgovor na pitanje da li je hladno u Litvi. Nije pretjerano hladno, no ima mnogo kišnih dana.