Predmet Komunikacijske vještine predaje se na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu od 2005. godine na stručnim i specijalističkim studijima elektrotehnike i informatike. Od 2009. nositelj je predmeta Petar Jandrić, a od 2011. vježbe preuzima Ida Popčević. Ovaj udžbenik plod je zajedničkih napora nastavnika i studenata na temelju višegodišnjeg nastavnog iskustva i istraživanja optimalnih načina provedbe vježbi.
Ideju za njegovu izradu dao je djelatnik Tehničkog veleučilišta u Zagrebu Milan Bajić koji je za višegodišnje stanke između studija na stručnom i specijalističkom studiju informatičkoga dizajna osnovao uspješnu tvrtku za TV i video-produkciju Alfa producent d.o.o. Autor je prihvatio izazov, pa smo svi prionuli poslu. Na prvom predavanju iz predmeta Komunikacijske vještine studenti koji nastupaju na video snimkama dobrovoljno su se javili za rad na udžbeniku, a tjedan kasnije pridružili su se i studenti koji su se dobrovoljno javili za izradu ovih stranica. Kada se javilo više studenata nego što je potrebno, nastavnik je njima samima prepustio odabir konačnih sudionika projekta. Dakle, nastavnik ni na koji način nije birao studente koji sudjeluju u izradi udžbenika.
Udžbenik je snimljen u ljetnom semestru akademske 2011/2012. godine, a najesen 2012. objavljen je kao obavezan nastavni materijal za vježbe iz predmeta Komunikacijske vještine. Video-snimke vjerno odražavaju vježbe iz dotičnoga predmeta, snimane su u jednoj od najčešće korištenih učionica, a svi sudionici projekta osim snimateljice Ane Biloš studenti su Tehničkog veleučilišta u Zagrebu.
Sve vježbe snimljene su iz prvog pokušaja. Tijekom vježbi iz neverbalne komunikacije i improviziranog izlaganja studenti su dvaput izlazili pred grupu, a u montaži je odabrana bolja snimka. Rasprave, debate i svi ostali materijali snimljeni su iz prvog pokušaja. Tu i tamo izrezali smo očite greške i preduge pauze između nastupa; drugih režijskih intervencija nije bilo.
Odabirom takva pristupa snimateljska je ekipa dobila iznimno zahtjevan zadatak prikazati stvarnu situaciju u učionici uz minimalne tehničke intervencije. Studenti i nastavnik u vrlo su osjetljivu položaju: vi, poštovani korisnici udžbenika, vidite sve naše uspjehe i greške i dugo pošto mi na njih zaboravimo. Međutim, ovakav, pomalo sirov pristup pruža pošten uvid u naš svakodnevni rad: uspjesi su prikazani, jer se njima ponosimo, a greške da bismo na njima učili.
Za sve je uključene snimanje bilo istinski obrazovni proces u kojem smo mnogo naučili o tome kako naši nastupi izgledaju u neutralnom oku kamere. Posebno je zanimljivo usporediti snimke vježbi s početka, iz sredine i s kraja semestra i vidjeti napredak u nastupima studenata i nastavnika.
Izrada udžbenika temeljila se na entuzijazmu nastavnika, studenata i snimatelja, te svesrdnoj podršci uprave. Tekstualni dio prenosi teorijsku pozadinu vježbi, video snimke prenose naša lica i pokrete, ali dobar osjećaj u radu i odnos kolegijalnosti koji se razvio među svima uključenima donio je vrijednost koju je teško prenijeti na korisnike. Želimo vam puno sreće u radu s našim udžbenikom i iskreno se nadamo da će se na vas tijekom korištenja prenijeti barem djelić pozitivne energije koju smo uložili u njegovu izradu!