KOREOGRAFIJA U PROGRAMIMA AEROBIKE
									
  									    
					 
Ako izbjegavate dolazak na grupne fitness 
										programe jer mislite da ne možete 
										pratiti koreografiju - niste u pravu. 
										Komplicirana koreografija nije uvijek 
										prisutna na satu, mogućnost praćenja 
										ovisi u velikoj mjeri od umijeća 
										voditelja i metodike koju koristi na 
										satu, ali i od samog programa i cilja sata. 
										U raznolikosti programa koji su danas na 
										tržištu sigurno svatko može naći program 
										u kojem će se odjećati dobro i 
						zadovoljiti svoju potrebu za vježbanjem. 
Ponekad je 
						potrebno samo malo isprobavanja i strpljenja!
Pojam koreografije u progamima aerobike 
										može se definirati kao skup kretnji i 
										koraka smisleno i funkcionalno 
										oblikovanih u blokove koji se ponavljaju 
										u određenom redosljedu i odnosu. Mnoštvo programa aerobike koji se danas 
										provode, osobito programi s opterećenjem, 
										ne stavljaju koreografiju u prvi plan. 
										Složenost koreografije treba biti 
										prilagođena sposobnostima i željama 
										vježbača, ali i znanju i metodičkim 
										postupcima instruktora/voditelja. Može 
										se oblikovati kao jednostavna, umjerena 
										i složena (komplicirana). Uvijek treba 
										imati na uma da koreografija treba biti 
										sredstvo kojim se postiže cilj, a nikako 
										ne smije biti svrha sama sebi ili 
										demonstracija moći voditelja koji to 
										čini na štetu vježbača koji to ne mogu 
										pratiti. Oblikuje se, uči i provodi 
										prvenstveno u glavnom, kondicijskom 
										dijelu sata.
										Koliko god koreografija bila jednostavna 
										u njenom stvaranju i razvijanju više ne 
										postoji slučajno korištenje pokreta. 
										Vrijeme nizanja kretnih struktura bez 
										nekog reda i plana u aerobici je davno 
										prošlo. Njeno postupno oblikovanje 
										slijedeći osnovne metodičke principe: od 
										poznatog ka nepoznatom, od lakšeg ka 
										težem, od jednostavnog ka 
										kompliciranijem-složenijem put je na 
										kojemu se cijelo vrijeme ostvaruje cilj 
										- ući i ostati u aerobnom režimu 
										treninga koji 
										traje dovoljno dugo da bi se potaknule 
										poželjne transformacijske promjene.
										Koreografiju treba osmisliti i 
										simetrično provesti na jednostavan ali 
										zanimljiv način ne zanemarujući cilj 
										treninga i metodiku poučavanja 
										koreografije. Voditelj je dobar kad 
										uspije napraviti jednostavnu, zanimljivu, 
										lako izvedivu ali ipak dinamičnu i 
										intenzitetski zahtjevnu koreografiju 
										koja će zadržati pažnju vježbača i 
										pridonijeti ostvarivanju njihovih 
										ciljeva. Ona pomaže da se motiviraju 
										vježbači, održi željeni volumen 
										opterećenja i razbije monotonija. 
										Stvaranje i provođenje koreografije ne 
										mora predstavljati nešto teško i 
										komplicirano ali je potrebno određeno 
										vrijeme dok se ne stekne određena rutina. 
										
Svrhoviti izbor kretnji, njihov 
										redosljed i stil, logičnost prijelaza iz 
										koraka u korak, raznolikost ritma, 
										progresivnost opterećenja, funkcionalna 
										zaokruženost, estetski oblik cjeline, a 
										najviše od svega, mogućnost vježbača da 
										prate voditelja, govore o tome da li je 
										neka koreografija uspjela.
										Koreografije mogu biti sastavljene samo 
										od manjih cjelina (16 doba) koje se 
										ponavljaju desnom i lijevom nogom, 
										cjelina od 64 dobe koje u sebi mogu 
										sadržavati 32-dobni simetrični blok ili 
										biti jedinstveno oblikovane kao cjeline 
										bez ponavljanja pojedinih njenih 
										dijelova što ovisi o umješnosti 
										voditelja, potrebama i mogućnostima 
										vježbača u grupi kao i složenosti 
										koreografije u određenom programu. 
										Ponekad se dogodi da novi vježbači nisu 
										u stanju pratiti koreografiju, te 
										nezadovoljni odustaju s mišlju kako 
										aerobika nije za njih. KRIVO! Složenost 
										koreografije je različita ovisno o 
										programu, ali i instruktoru. Pokušajte s 
										nekim drugim, manje kompliciranim 
										programom dok ne steknete određeno 
										znanje i sposobnosti za izvođenje i 
										praćenje programa u kojima je 
										koreografija kompliciranija. 
										Također ima vježbača koji, iako mogu 
										pratiti vrlo složene koreografije, to 
										jednostavno ne žele i uključuju se u 
										programe u kojima je koreografija 
										jednostavna. 
										To je u potpunosti u redu. Mnoštvo 
										raznolikih programa upravo bi trebalo 
										omogućiti slobodu izbora prema osobnim 
										željama i mogućnostima svakog pojedinog 
										vježbača.
										Sve dok vam vježbanje u nekom od 
										aerobnih programa predstavlja 
										zadovoljstvo - vježbajte i uživajte!
										
										
										Natalija Špehar, prof. kineziologije
										
						
						